Пошук

Кращий клас школи


Раді вітати Вас у нас на сторінці!
Ми учні 9 класу Верхньоланнівської ЗОШ І-ІІ ступенів Карлівського району Полтавської області. Ми учасники конкурсу «Кращий клас школи».
Тож давайте знайомитись)))
Бондаренко Максим
Лапа Владислав
Савчук Ганна
Товма Володимир

Наш класний керівник: Кузьменко Ірина Миколаївна

Ми пропонуємо Вашій увазі наш проект :
«Екологічна стежка «Маленький зелений світ» по території Верхньоланнівської ЗОШ»
Екологічна стежка – ще недостатньо досліджений різновид організаційного маршруту на місцевості задля пропаганди охорони довкілля, виховання екологічної культури, навчання й активного відпочинку,поєднання освітнього й виховного компоненту. Тому саме ми вирішили ввести даний тип екскурсійного маршруту і в нашій школі.
Пропонуємо вашій увазі перші результати нашої роботи:
Актуальність теми:
Людська діяльність багато знищує природних ресурсів, нищить бездумно свою Землю і може настати незабаром такий час, коли природа повстане проти людей. То щоб цього не сталося, треба вже сьогодні задуматись над своєю діяльністю і навчитися жити на планеті в гармонії з природою. І перший крок до цього – вивчення свого середовища існування та особистого впливу на нього.
Мета дослідження: створити екологічну стежину «Маленький зелений світ», дослідити окремі об’єкти шкільного подвіря; встановити причини погіршення стану довкілля на території школи, ознайомитись з багатствами та красою природи, що нас оточує.
Для досягнення поставленої мети мипоставили перед собою такі завдання:
·  Познайомитися з літературою про екологічні стежки та порядкои створення екологічних стежинок;
·  Ознайомитись біорозмаїттям рослинного світу свого краю;
·  Описати об’єкти екологічної стежини;
·  Залучити учнів до природоохоронної діяльності та роботі на екологічній стежці.
Методика створення екологічної стежки біля школи
Навчальна екологічна стежка - спеціально обладнана в освітніх цілях природна територія, на якій створюються умови для виконання системи завдань, які організовують діяльність учнів в природному оточенні.
Основна мета стежок природи - у взаємозв'язку трьох компонентів: навчання, виховання і відпочинку. При цьому в задачу навчання входить розширення природничого кругозору відвідувачів, а виховання спрямоване, за словами одного з учених , на «формування у відвідувачів стежки почуття любові до природи, зацікавленості в її збереженні, особистої відповідальності кожного за її долю».
Призначення навчальної екологічної стежки - створити умови для виховання екологічно грамотних людей, для формування високої культури поведінки людини в навколишньому середовищі. По суті, екологічна стежка - це навчально - просвітницький кабінет у природних умовах, що дає можливість наочно продемонструвати, як же впливає діяльність людини на навколишнє середовище, оцінити результати такої діяльності.
Вимоги до створення навчальної екологічної стежки
1. Маршрут стежки повинен відповідати її призначенню та враховувати умови даної місцевості;
2. Стежка повинна бути розташована в місцевості, доступній в транспортному відношенні, добре відвідуваною місцевим населенням ;
3. Маршрут прокладати за вже сформованою дорожньо - стежкової мережі;
4. Стежка має проходити по красивій місцевості, задовольняти естетичні та пізнавальні потреби;
5. Стежка повинна нести інформацію: пізнавальну (натуральні об'єкти: види рослин і тварин, форми рельєфу, грунтів, гірські породи та інші елементи живої та неживої природи); просвітню (елементи антропогенного ландшафту) і розпорядчу (гасла, заклики, правила, покажчики, нанесені на щитах і знаках).
На екологічній стежці можуть бути створені мікрозаказники для комах, ділянки з штучними гніздами і годівницями для птахів, геоботанічні майданчики. Можна закласти в зоні маршруту серію ботанічних майданчиків, висадивши на них лікарські, рідкісні та зникаючі види рослин, характерні для даної місцевості, обладнати показове місце для відпочинку з багаттям із знятим дерном.
План основних робіт по створенню навчальної екологічної стежки
1. Прокладання маршруту навчальної екологічної стежки;
2. Складання переліку екскурсійних об'єктів:
- складання схеми стежки, перерахування на місцевості наявних об'єктів;
- виготовлення додаткових об'єктів;
3. Оформлення навчальної екологічної стежки.
- Інформаційні дошки із зазначенням стоянок маршруту;
- Інформаційні щити (правила поведінки на ЕС, карта-схема ЕС) .
- Обладнання рекреаційної зони (лавки).
- Встановлення екологічних знаків і покажчиків .
4. Підготовка екскурсоводів
- Складання плану проведення екскурсій;
- Написання рефератів з екскурсійним об'єктами;
- Навчання екскурсоводів – учнів 9 класу;
- Складання путівника (буклету) за стежиною.
5. Оформлення документації по ЕС.
- Паспорт;
- Карта-схема;
- Правила поведінки;
- Реферати;
- Буклети.
6. Використання навчальної екологічної стежки в екологічному вихованні школярів.
Форми роботи школярів на навчальній екологічній стежці
Пошуковий напрямок розвивається з початку робіт учнів по створенню екологічної стежки, вибору її маршруту - індивідуальні завдання з підбору матеріалу для екостежок. Подальша робота - з організації нових зупинок на створеній стежці.
Пізнавально - дослідницький напрямок має місце, коли вже остаточно визначено маршрут, зупинки. Даний напрямок включає в себе такі форми: робота з дослідною темою, пов'язаної із створенням стежки (маршрутом, зупинками на ньому); вивчення природних комплексів, розташованих на маршруті; фенологічні спостереження; експериментальна робота і т.д. Ця робота вимагає певного обсягу знань і умінь, які учні отримують у процесі систематичних занять на уроках та  гуртку.
Практичний напрямок, що включає в себе: оснащення стежки (вказівники, лавки, годівниці і т.д.),  підсадка дерев, наявність лікарських і рідкісних рослин та ін.
Пропагандистський напрямок. Дана робота різноманітна за своїми формами: організація екскурсій на стежці; пропаганда навчальної екологічної стежки через шкільну газету, роботу учнівського самоврядування, проведення масових позакласних краєзнавчих заходів.
Але основна спрямованість - масове екологічне навчання через екскурсії та масові позакласні заходи з використанням стежки: проведення екскурсій, уроків, практичних занять гуртківців та учнів школи.
Мета і завдання екологічної стежки
Навчальна екологічна стежка – наймолодша різновидність організації маршруту на місцевості для проведення навчальної і пропагандистської роботи з питань охорони природи, створення умов для виховання екологічної грамотності учнів, формування вмінь культури поведінки в природі.
Навчальна екологічна стежка розрахована на три категорії відвідувачів: учні 1-4 класів, 5-7 класів, 8-9 класів. Екологічна стежка – навчальний кабінет в природних умовах і це дає можливість вивчити об’єкти і явища природи, взаємозв’язок людини і природи, формує в учнів бережливе ставлення до природи, розвиває вміння охороняти її та пропагувати ідеї охорони навколишнього середовища.
Вибір     маршруту     та    його    протяжність
При виборі маршруту ми виходили з його доцільності, а саме:
його доступність для учнів школи;
достатнє відвідування зон маршруту учнями;
естетична виразність ландшафту та його інформаційна ємність.
При виборі протяжності маршруту виходили з того, що тривалість однієї екскурсії для учнів становить 45 хвилин, тобто урок. Це відповідає в середньому протяжності маршруту до 1 км.
В кожному конкретному випадку на екологічній стежині тривалість екскурсії може бути різною:
 для учнів 1-4 кл. – до 30 хв.
5-9 кл. – 40-45 хв.
або включати в себе не 6 зупинок, а лише 3-4, в залежності від віку учнів та виконуваній діяльності під час маршруту.
Паспорт
Школа: Верхньоланнівська ЗОШ І-ІІ ступенів
Район:  Карлівський
Область: Полтавська
1. Протяжність маршруту 0,8 км.
2. Кількість станцій - 6.
3. Назва і короткий опис зупинок.
4. Рік створення стежини  2017-2018.
5. Прізвище, імя, по-батькові, посада відповідального за створення та роботу по стежині: Кузьменко Ірина Миколаївна – вчитель біології.
6. Використання стежини в навчально-виховному процесі: 1-9  класи екскурсії,  5-9 дослідницька робота.
7. Види природоохоронної роботи, які здійснюються на стежині
8. До паспорта додається: карта-схема, біолого-географічний опис зупинок маршруту.

Немає коментарів:

Дописати коментар