Пошук

Біологія

 Тема: ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСУ ПЛАЗУНИ
 Мета:
Навчальна: ознайомити учнів із загальною характеристикою класу Плазуни; розкрити основні поняття, особливості будови та процесів життєдіяльності й поведінки плазунів.
Розвивальна: розвинути знання, уміння, навички характеризувати клас Плазунів, робити узагальнення і висновки,  на препаратах, макетах та схемах розпізнавати органи та системи органів плазунів; спостерігати за життєдіяльністю та поведінкою плазунів.
Виховна: виховувати почуття відповідальності, спостережливість, увагу, толерантність, доброзичливість; формувати в учнів любов, дбайливе ставлення до класу Плазунів.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Методи та прийоми: словесні (бесіда: діалоги «вчитель-учень», «учень-учень», «учень-підручник», пояснення; розповідь;  робота з підручником; контроль,оцінювання), наочні (ілюстрування, демонстрування); практичні (усні та письмові вправи: заповнити таблицю, схему, підписати малюнок).
Обладнання: плакати «Зовнішня будова ящірки та її скелет», «Внутрішня будова ящірки», підручники, робочі зошити, фото-ілюстрації, картки з завданнями.
Поняття і терміни: яйцеві оболонки, панцир, линяння, автотомія, яйцеживородіння та ін.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Привітання вчителя і учнів одне до одного.
Перевірка готовності учнів до уроку (наявність на партах підручників, робочих зошитів, ручок – олівців).
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Перевірка знань з попереднього уроку:
Цифровий диктант  (виконується у зошитах).
Ряд Хвостаті
Ряд Безхвості
Ряд Безногі
1.Представники цього ряду мають короткі ноги і видовжене тіло.
2.Добре розвинені задні кінцівки, з допомогою яких вони гарно стрибають і плавають.
3.Кінцівки взагалі відсутні
4.Плавають, як риби, за допомогою хвоста.
5.Відсутній хвіст.
6.Належать зелені жаби.
7.Велетенська саламандра.
8.Альпійський тритон.                                                                                                     
9.Ропуха.
10.Кільчаста черв яга.
11.Гребінчастий тритон.
12.Мають резонатори
Відповідь: Хвостаті (1,4,7,8,11), Безхвості (2,5,6,9,12),  Безногі (3,10) – самоперевірка виконаного завдання.


                                     
Презентація до уроку

"Одноклітинні паразитичні тварини"


Відеопрезентація до уроку на тему "Паразитичні та кровосисні Членистоногі". Біологія 7 клас відповідно до технології "Перевернуте навчання".


******************************************************
Тема: РОЗМНОЖЕННЯ І РОЗВИТОК ПТАХІВ.
Мета.
Освітня. Продовжити вивчати будову і процеси життєдіяльності птахів; розкрити особливості їх розмноження і розвитку; ознайомити із будовою яйця, процесом інкубації.
Розвиваюча. Розвивати уміння виділяти головне у матеріалі, що вивчається, уміння спостерігати, порівнювати і робити відповідні висновки; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до птахів, що оточують людину протягом усього життя; сприяти екологічному вихованню та природоохоронній діяльності.
Тип уроку. Закр
іплення нових знань.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно-рецептивний:

а) словесний: опис, бесіда,
розповідь учнів, робота з картками.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги
та мислення, одержання з ілюстрацій нових знань, робота 
з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний. 
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схематичних малюнків
та схем.
5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: ботаніка, література, кіно.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки,
картки, м\м дошка.
Основні поняття та терміни:  інкубатор, виводкові пташенята, нагніздні пташенята, турбота про потомство.


Переглянути урок повністю

******************************************************
Тема уроку:  СПОСОБИ РОЗМНОЖЕННЯ РОСЛИН

Мета: Почати формувати знання учнів про розмноження та розвиток рослин; ознайомити з видами розмноження; дати поняття про те, як передається спадкова інформація від дорослого організму до молодої рослини; визначити значення нестатевого розмноження у природі.
Розвивати уміння порівнювати життєві процеси рослин; уміння визначати тип розмноження; уміння логічно мислити та робити висновки.
Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, любов до рідного краю.
Тип уроку: комбінований
Місце уроку в навчальній темі: перший у темі.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь, пояснення, опис, бесіда, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
 2. Репродуктивний.
3. Візуальний: складання схем.
5. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші, музика.
6. Релаксопедичний: фізкультхвилинка.
Міжпредметні зв ́язки: квітникарство, природознавство.
Терміни і поняття: статеве, нестатеве і вегетативне розмноження; спора.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, компютер.
Основні поняття та терміни: розмноження, розвиток, нестатеве розмноження, статеве розмноження, вегетативне розмноження, диплоїдний набір хромосом, гаплоїдний набір хромосом, гамети.


Немає коментарів:

Дописати коментар